Przeniosłem biznes do sieci. I co dalej?
- 2022-10-20

Prowadzisz lokalny biznes i do tej pory wiedzieli o Tobie nieliczni. Postanowiłeś to zmienić i zatrudniłeś firmę, która stworzyła dla Ciebie stronę internetową, lecz niewiele to pomogło. Myślisz sobie: przecież przeniosłem biznes do sieci, jak na Antidotum pisali…i co dalej? Sama strona to nie wszystko! Ale i tak możesz sobie pogratulować, bowiem jest to pierwszy krok do sukcesu w biznesie.
Biznes w sieci. Co zrobić, by ludzie się o Tobie dowiedzieli?
W obecnych czasach za każdym rogiem czai się Twoja konkurencja. Każdej z tych firm zależy na dotarciu do klientów tak samo, jak Tobie. Jednak im to się udaje, a o Tobie nadal wie mało osób. Co zrobić, by to zmienić? Odpowiedź jest niezwykle prosta – pokazać się w sieci! To tutaj dzisiaj są Twoi klienci. To tutaj możesz powiedzieć „halo, jestem dla Was” wielu osobom jednocześnie. I niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i jak duża jest Twoja firma – internet da Ci przeogromne możliwości reklamy. Tylko musisz umieć się pokazać i…wyróżnić na tle konkurencji. Jak to zrobić?
Krok drugi: zadziwiaj i sprawdzaj!
W dobrym związku jest tak, że trzeba umieć się wciąż zaskakiwać (pozytywnie oczywiście). W biznesie jest tak samo! Zaskakuj swojego klienta, bądź kreatywny, niech Twój przekaz nie będzie nudny i sztampowy. Aby przeżyć – musisz się wyróżnić!
Teraz się pewnie zastanawiasz, o co im w tym Antidotum chodzi…
Krok drugi? A gdzie pierwszy?!
Aaaa, no właśnie! Zaskoczony? I dobrze, o to nam chodziło!
Złota zasada Antidotum – bądź czujny. Choć w tym wypadku to faktycznie krok drugi (pierwszym było stworzenie przez Ciebie strony internetowej 😉 ), to musisz pamiętać, że gdy stracisz czujność choć na chwilę, Twoja konkurencja znowu Cię przegoni.
Z tą czujnością chodzi nam o to, że zanim podejmiesz kolejne działania, powinieneś sprawdzić, co robi Twoja konkurencja w internecie i dokładnie to sobie przeanalizować. I na tym nie poprzestawać. Aby odnieść sukces – musisz być zawsze o krok przed nią. Musisz zabawić się w detektywa i śledzić jej ruchy. Dokładnie tak działa każda solidna Agencja Marketingu Internetowego dla swoich klientów.
Wizytówka Google – promuj się lokalnie
Jak myślisz, gdzie Twój klient w pierwszej kolejności szuka informacji o Tobie? W Google! Taka wizytówka może być dla Twoich klientów skarbnicą wiedzy o Tobie. To z niej dowiedzą się o Twojej lokalizacji, godzinach otwarcia, mogą w łatwy sposób wykonać połączenie telefoniczne do Ciebie, szybko trafią na Twoją stronę internetową. Tam też mogą sprawdzić opinie innych na temat Twojej firmy i usług, które świadczysz, jak również zostawić swój komentarz.
Są to podstawowe funkcje wizytówki. Daje ona jednak więcej możliwości, jak np. dodawanie wpisów i zdjęć, które jeszcze bardziej przybliżą Twoją markę potencjalnym klientom.
Social media – działaj lokalnie, bądź widoczny globalnie
Kolejnym krokiem, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, jest założenie profilu firmowego w mediach społecznościowych. Jakich? Do wyboru masz Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, Tik Tok czy Pinterest. To, które będą odpowiednie dla Ciebie, zależy od branży, w której działasz oraz Twojej grupy docelowej. Mamy nadzieję, że wiesz, dlaczego jej ustalenie jest ważne😊. Jeśli nie – zachęcamy do przeczytania jednego z naszych wcześniejszych artykułów -> Poradnik początkującego przedsiębiorcy. Jak i gdzie się reklamować?
Facebook i Instagram – podstawowe media społecznościowe, dzięki którym zbudujesz swój wizerunek w sieci
W obecnych czasach zwykło się mówić, że jeśli nie ma Cię na fejsie, to nie istniejesz. Nie możemy się z tym nie zgodzić. Dziś większość ludzi, a więc i Twoich potencjalnych klientów, ma konto przynajmniej na tych dwóch kanałach. Najpopularniejszy jest Facebook, zaraz za nim Instagram. I na sam początek właśnie na nich powinieneś się skupić. Dadzą Ci możliwość kreatywnego przedstawienia swojej marki i zbudowania jej pozytywnego wizerunku. To doskonała szansa, by wyróżnić się na tle Twojej konkurencji! Więcej na temat mediów społecznościowych znajdziesz w artykule Social media – czym są?
Przeniosłeś biznes do sieci. Teraz czas na wartościowy content!
Jeśli już masz stronę internetową, założyłeś profile firmowe na wybranych portalach społecznościowych, stworzyłeś wizytówkę Google – to teraz czas, by zadbać o wartościowy i merytoryczny content! Dlaczego to takie ważne?
Wyobraź sobie, że poszukujesz wykonawcy jakiejś usługi. Załóżmy, że właśnie wybudowałeś dom i chcesz zamówić meble na wymiar. Zanim dokonasz wyboru, chciałbyś dowiedzieć się, jak działają potencjalni wykonawcy, co mogą dla Ciebie zrobić i co zrobili do tej pory dla innych klientów. Miło by było przeczytać też o tym, na jaki rodzaj mebli się zdecydować, co mogłoby pasować do Twojego wnętrza, jakie rozwiązania i funkcjonalności mógłbyś wykorzystać itd. Trafiasz na stronę jednej z lokalnych firm, a tam… nie potrafisz znaleźć informacji na żaden interesujący Cię temat. Jeśli już jest jakaś treść na stronie, z trudem się ją czyta, a do tego wszystkiego po oczach daje nudna szata graficzna. Co sobie pomyślisz o takiej firmie? Skorzystasz z jej usług, czy może jednak będziesz szukał dalej?
Założymy się, że wybierzesz bramkę numer 2 i postawisz sobie za cel przekopanie internetu, by znaleźć wykonawcę, który już samą witryną internetową Cię zachwyci. I nagle bam! Wartościowe artykuły na blogu, przejrzysta oferta, ciekawie pokazane możliwości i rewelacyjne rozwiązania.
Jest różnica, prawda?
Jeśli zależy Ci na pozytywnych odczuciach Twoich odbiorców i wyróżnieniu się na tle Twojej konkurencji – musisz być jak wykonawca mebli nr 2. Zadbaj o content na swojej stronie internetowej. Stwórz zakładkę z bazą ciekawych artykułów, które odpowiadają na różne pytania, wątpliwości lub rozwiązują problemy Twoich potencjalnych klientów. Postaraj się, aby Twoja oferta była przejrzysta i czytelna. Pokaż swoje portfolio, jeśli świadczysz jakieś usługi. Poproś swoich klientów o opinie – ludzie lubią wcześniej sprawdzić, czy inni klienci byli zadowoleni ze współpracy z Tobą. Zrób wszystko, co tylko możliwe, by Twój potencjalny klient uzyskał na tej stronie wszystkie informacje, które potrzebne mu są do podjęcia decyzji.
SEO – o co chodzi i z czym to się je?
SEO jest bardzo mocno związane m.in. z content marketingiem i dotyczy w dużej mierze sposobu pisania tekstów na stronę tak, aby ułatwić algorytmom Google pozycjonowanie jej w wyszukiwarce. Nie jest to jednak konkretna akcja, a zestaw działań na przestrzeni czasu. Temat ten jest na tyle obszerny, że z pewnością poruszymy go w osobnym artykule, natomiast teraz podpowiemy tylko, byś zwrócił uwagę na dobór słów kluczowych i użycie ich w tekstach, a także na linkowania wewnętrzne i zewnętrzne oraz nagłówki.
Przeniosłem biznes do sieci. Podsumowanie
Zapewne się domyślasz, że nie ma jednego gotowego szablonu działań marketingowych, który może wykorzystać każda firma. Jednak są pewne podstawy, o których należy pamiętać i dotyczą one właśnie wymienionych wyżej punktów. Aby klienci mogli się o Tobie dowiedzieć, koniecznie pomyśl o stronie internetowej, wizytówce Googe, social mediach, wartościowym contencie i SEO. Natomiast to, w jaki sposób się zaprezentujesz swoim klientom, zależy wyłącznie od Twojej wyobraźni lub kreatywności agencji marketingowej, którą zatrudniasz.