E-commerce teraz i kiedyś – dlaczego warto przenieść biznes do sieci?
- 2022-08-30

Dostęp do internetu w obecnych czasach rośnie z roku na rok. Konsumenci coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. To sprawia, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają sklepu internetowego, stają się dla nich coraz mniej widoczni, a duża część z nich odnotowuje spadki sprzedaży. To skłoniło nas do poruszenia tematu e-commerce i wyjaśnienia, dlaczego warto przenosić biznes do sieci.
E-commerce, czyli sprzedaż internetowa w ciągu ostatnich lat
Dawniej polscy konsumenci obawiali się zakupów przez e-sklepy i udostępniania danych swojej karty debetowej. Wraz ze wzrostem środków bezpieczeństwa strach przed zakupami internetowymi powoli zostaje przezwyciężony, a handel e-commerce kwitnie w najlepsze, przynosząc coraz większe zyski. W środku kryzysu Polacy nadal kupują ubrania, książki, gadżety, żywność i wszystko, co tylko można legalnie nabyć przez internet. Dlatego nawet mały, ale wyspecjalizowany sklep internetowy może odnieść sukces. Sekretem jest przestrzeganie odpowiedniej strategii marketingowej i wybór platformy, która będzie służyć przedsiębiorcy i jego klientom.
Obecnie e-commerce nie jest trendem, ale rzeczywistością, która trzyma wszystkie branże na nogach. Każdego roku notuje wzrost, zwiększając jednocześnie swój udział w rynku sprzedaży detalicznej. Dodatkowo motorem napędowym e-commerce staje się wzrost liczby stałych konsumentów online, nowe technologie, takie jak druk 3D i rozszerzona rzeczywistość oraz niestety pandemia. Najbardziej znane platformy internetowe jeszcze bardziej wzmacniają swoją pozycję dzięki ekonomii skali i rozwojowi innowacyjnych usług. Zwycięzcami pozostają Amazon, eBay, Alibaba oraz dominujący gracze krajowi, np. Allegro. Jednak, pomimo olbrzymiej ekspansji wielkich firm w e-commerce, na rynku nadal pozostaje wiele przestrzeni dla mniejszych przedsiębiorców. Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem swojego biznesu do sieci, w agencji marketingu digitalowego Antidotum powiemy, dlaczego warto to zrobić.
Dlaczego warto przenosić biznes do sieci?
Niezależnie od tego, czy masz już sklep i chcesz kontynuować handel online, czy też zamierzasz rozpocząć działalność tylko z e-commerce, poniżej przedstawiamy garść faktów, które utwierdzą Cię w przekonaniu, że jest to dobry pomysł. Powodów jest wiele:
- Codzienna obecność na rynku,
- Satysfakcja klienta,
- Brak obowiązku posiadania fizycznego punktu handlowego,
- Automatyzacja sprzedaży, implementacja inteligentnych procesów i technologii.
Dostęp przez 24 godziny
Zaletą e-commerce jest to, że zapewnia klientom 24-godzinny dostęp do produktów i usług. Firma może mieć wolne od pracy, ale sklep internetowy nadal przyjmuje klientów i ich zamówienia 24 godziny na dobę. Warto pamiętać, że oprócz dobrze zorganizowanej, łatwej w obsłudze i atrakcyjnej dla użytkownika platformy e-commerce, powinna ona być również w pełni zoptymalizowana pod kątem SEO. Dzięki temu sklep będzie przyjazny dla wyszukiwarek i pozycjonowany pod określone słowa kluczowe.
Satysfakcja konsumenta
Nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy może podnieść poziom obsługi klientów i osób odwiedzających stronę. Ułatwi też użytkownikom znajdowanie szczegółowych informacji o oferowanych produktach lub usługach. Daje również możliwość lepszego poznania firmy i marki za pośrednictwem mediów społecznościowych, które można łatwo umieścić na stronie internetowej swojego sklepu.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Stworzenie sklepu internetowego jest ekonomicznym rozwiązaniem. Koszty kupna domeny, hostingu i postawienia e-sklepu są znacznie niższe, niż opłacanie powierzchni sklepu stacjonarnego. Istnieje wiele łatwych w obsłudze platform stworzonych przez specjalistów dla intuicyjnego poruszania się w środowisku e-commerce, które nie powinny sprawić problemu nawet osobom nieznającym obecnych technologii.
Generowanie statystyk
Platformy e-commerce dają możliwość generowania statystyk dotyczących sprzedaży oraz informacji o konsumentach i newralgicznych punktach, przez które klienci rezygnują z zakupu. Dzięki temu pozwalają kontrolować skuteczność, a tym samym podnosić wydajności sklepu i wprowadzać ulepszenia w celu wdrożenia odpowiedniej strategii promocji biznesu.
E-commerce to atrakcyjny sposób na rozpoczęcie działalności i pracę, pozwalający na czerpanie korzyści z internetu oraz zalet ogólnoświatowej cyfryzacji. W agencji digitalowej Antidotum specjalizujemy się w budowie stron internetowych. Projektujemy nowoczesne, funkcjonalne i całkowicie spersonalizowane e-sklepy, prezentując Twoje produkty i usługi z nienaganną jakością designu i nowoczesną funkcjonalnością w najbardziej wygodny sposób. Tworzymy platformy e-commerce całkowicie przyjazne dla wyszukiwarek i dbamy o to, aby Twój biznes wyróżniał się na pierwszych stronach Google, a sprzedaż gwałtownie rosła. W Antidotum jesteśmy gotowi stworzyć Twój sklep internetowy. Pomożemy także zaplanować strategię cyfrową, którą będziesz podążać, w oparciu o nasze bogate doświadczenie w dziedzinie budowy stron internetowych i marketingu digitalowego. Poznaj ofertę Antidotum i skutecznie przenieś swój biznes do sieci już dziś.