E-commerce teraz i kiedyś – dlaczego warto przenieść biznes do sieci?

  • 2022-08-30

Dostęp do internetu w obecnych czasach rośnie z roku na rok. Konsumenci coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. To sprawia, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają sklepu internetowego, stają się dla nich coraz mniej widoczni, a duża część z nich odnotowuje spadki sprzedaży. To skłoniło nas do poruszenia tematu e-commerce i wyjaśnienia, dlaczego warto przenosić biznes do sieci.

E-commerce, czyli sprzedaż internetowa w ciągu ostatnich lat

Dawniej polscy konsumenci obawiali się zakupów przez e-sklepy i udostępniania danych swojej karty debetowej. Wraz ze wzrostem środków bezpieczeństwa strach przed zakupami internetowymi powoli zostaje przezwyciężony, a handel e-commerce kwitnie w najlepsze, przynosząc coraz większe zyski. W środku kryzysu Polacy nadal kupują ubrania, książki, gadżety, żywność i wszystko, co tylko można legalnie nabyć przez internet. Dlatego nawet mały, ale wyspecjalizowany sklep internetowy może odnieść sukces. Sekretem jest przestrzeganie odpowiedniej strategii marketingowej i wybór platformy, która będzie służyć przedsiębiorcy i jego klientom.

Obecnie e-commerce nie jest trendem, ale rzeczywistością, która trzyma wszystkie branże na nogach. Każdego roku notuje wzrost, zwiększając jednocześnie swój udział w rynku sprzedaży detalicznej. Dodatkowo motorem napędowym e-commerce staje się wzrost liczby stałych konsumentów online, nowe technologie, takie jak druk 3D i rozszerzona rzeczywistość oraz niestety pandemia. Najbardziej znane platformy internetowe jeszcze bardziej wzmacniają swoją pozycję dzięki ekonomii skali i rozwojowi innowacyjnych usług. Zwycięzcami pozostają Amazon, eBay, Alibaba oraz dominujący gracze krajowi, np. Allegro. Jednak, pomimo olbrzymiej ekspansji wielkich firm w e-commerce, na rynku nadal pozostaje wiele przestrzeni dla mniejszych przedsiębiorców. Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem swojego biznesu do sieci, w agencji marketingu digitalowego Antidotum powiemy, dlaczego warto to zrobić.

Dlaczego warto przenosić biznes do sieci?

Niezależnie od tego, czy masz już sklep i chcesz kontynuować handel online, czy też zamierzasz rozpocząć działalność tylko z e-commerce, poniżej przedstawiamy garść faktów, które utwierdzą Cię w przekonaniu, że jest to dobry pomysł. Powodów jest wiele:

  • Codzienna obecność na rynku,
  • Satysfakcja klienta,
  • Brak obowiązku posiadania fizycznego punktu handlowego,
  • Automatyzacja sprzedaży, implementacja inteligentnych procesów i technologii.

Dostęp przez 24 godziny

Zaletą e-commerce jest to, że zapewnia klientom 24-godzinny dostęp do produktów i usług. Firma może mieć wolne od pracy, ale sklep internetowy nadal przyjmuje klientów i ich zamówienia 24 godziny na dobę. Warto pamiętać, że oprócz dobrze zorganizowanej, łatwej w obsłudze i atrakcyjnej dla użytkownika platformy e-commerce, powinna ona być również w pełni zoptymalizowana pod kątem SEO. Dzięki temu sklep będzie przyjazny dla wyszukiwarek i pozycjonowany pod określone słowa kluczowe.

Satysfakcja konsumenta

Nowoczesny i funkcjonalny sklep internetowy może podnieść poziom obsługi klientów i osób odwiedzających stronę. Ułatwi też użytkownikom znajdowanie szczegółowych informacji o oferowanych produktach lub usługach. Daje również możliwość lepszego poznania firmy i marki za pośrednictwem mediów społecznościowych, które można łatwo umieścić na stronie internetowej swojego sklepu.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Stworzenie sklepu internetowego jest ekonomicznym rozwiązaniem. Koszty kupna domeny, hostingu i postawienia e-sklepu są znacznie niższe, niż opłacanie powierzchni sklepu stacjonarnego. Istnieje wiele łatwych w obsłudze platform stworzonych przez specjalistów dla intuicyjnego poruszania się w środowisku e-commerce, które nie powinny sprawić problemu nawet osobom nieznającym obecnych technologii.

Generowanie statystyk

Platformy e-commerce dają możliwość generowania statystyk dotyczących sprzedaży oraz informacji o konsumentach i newralgicznych punktach, przez które klienci rezygnują z zakupu. Dzięki temu pozwalają kontrolować skuteczność, a tym samym podnosić wydajności sklepu i wprowadzać ulepszenia w celu wdrożenia odpowiedniej strategii promocji biznesu.

E-commerce to atrakcyjny sposób na rozpoczęcie działalności i pracę, pozwalający na czerpanie korzyści z internetu oraz zalet ogólnoświatowej cyfryzacji. W agencji digitalowej Antidotum specjalizujemy się w budowie stron internetowych. Projektujemy nowoczesne, funkcjonalne i całkowicie spersonalizowane e-sklepy, prezentując Twoje produkty i usługi z nienaganną jakością designu i nowoczesną funkcjonalnością w najbardziej wygodny sposób. Tworzymy platformy e-commerce całkowicie przyjazne dla wyszukiwarek i dbamy o to, aby Twój biznes wyróżniał się na pierwszych stronach Google, a sprzedaż gwałtownie rosła. W Antidotum jesteśmy gotowi stworzyć Twój sklep internetowy. Pomożemy także zaplanować strategię cyfrową, którą będziesz podążać, w oparciu o nasze bogate doświadczenie w dziedzinie budowy stron internetowych i marketingu digitalowego. Poznaj ofertę Antidotum i skutecznie przenieś swój biznes do sieci już dziś.

Merytorycznie o marketingu

Marketing nas kręci. Lubimy też o nim pisać, dlatego robimy to często. Zaglądaj na naszego bloga - znajdziesz tu ciekawostki, sztuczki i nowości w marketingu.

Więcej naszych artykułów

ZOBACZ WSZYSTKO
5 błędów w reklamie

5 najczęściej popełnianych błędów w reklamie na Facebooku

Prowadzisz biznes, aktywnie działasz w social mediach, ale wciąż nie zainwestowałeś w płatne kampanie i chcesz…
CZYTAJ
jak tworzyć ciekawe i angażujące treści

Jak tworzyć ciekawe i angażujące treści na media społecznościowe?

Chciałbyś, aby Twoi odbiorcy chętnie do Ciebie zaglądali i klikali w Twoje publikacje? Musisz ich zainteresować!…
CZYTAJ
czym jest viral

Czym jest viral i co Ci może dać?

Wednesday Adams tańczy na balu w długiej czarnej sukni. Jej choreografia trafia w formie krótkiego video…
CZYTAJ
dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?

Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?

Czy wiesz, że… Twoja konkurencja nie śpi i każdego dnia myśli, co zrobić, żeby Cię wyprzedzić?…
CZYTAJ

WIĘCEJ NASZYCH ARTYKUŁÓW

ZOBACZ WSZYSTKO

Zostaw Komentarz