Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?
- 2022-12-15

Czy wiesz, że… Twoja konkurencja nie śpi i każdego dnia myśli, co zrobić, żeby Cię wyprzedzić? Oczywiście, że wiesz, w końcu pisaliśmy już o tym niejednokrotnie 😉. Pierwszym krokiem, by nie pozwolić jej zostawić Cię w tyle, jest pokazanie swojej firmy w sieci. O tym też już wiesz z naszego artykułu Poradnik początkującego przedsiębiorcy. Jak i gdzie się reklamować? Czas, żeby przedstawić Ci przekonujące argumenty mówiące o tym, dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej. Zebraliśmy dla Ciebie garść najważniejszych faktów.
Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej? Fakty i mity
Strona internetowa w dzisiejszych czasach jest już chyba must have każdego biznesu. A przynajmniej powinna być. Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność, większą firmę zatrudniającą kilku pracowników, czy duże przedsiębiorstwo – potrzebujesz strony www. Dlaczego?
Kreuje Twój wizerunek w sieci. Fakt numer 1
Strona internetowa jest Twoją cyfrową wizytówką. Odpowiednie treści i grafiki, tworzące unikalne komunikaty, pozwalają kreować wizerunek Twojej marki, kształtować o niej narrację. Dzięki temu masz olbrzymi wpływ na to, jak widzą Cię Twoi klienci!
Musisz pamiętać, że żyjemy w dość specyficznych czasach – czasach NOW. Konsumenci, szukając informacji na temat interesujących ich usług, produktów czy marki, chcą je dostać natychmiast (i dotyczy to również B2B!). Takich informacji najszybciej dostarczy im… internet. A to oznacza, że skorzystają z usług tego, kto udostępni im te informacje w sieci! Dlatego właśnie strona internetowa to konieczność. I – co jest tak samo ważne, jak posiadanie strony – powinna ona odpowiadać na potencjalne pytania Twoich potencjalnych klientów. Pamiętaj, że masz zaledwie 10 sekund, by wywołać pozytywne wrażenie na użytkownikach. Zadbaj o element wizualny, chwytliwe (ale prawdziwe!) hasła oraz spójne i wartościowe treści. Im więcej wartości dasz swojemu odbiorcy, tym chętniej skorzysta on z Twoich usług i mniejsze prawdopodobieństwo, że pójdzie do konkurencji.
Jest najlepszą formą reklamy? Tak – to fakt nr 2!
Nie ma chyba wydajniejszej formy reklamy, niż firmowa strona internetowa. Daje ona o wiele większe możliwości niż tradycyjne przekazy marketingowe – ulotki, plakaty czy banery. Przede wszystkim żaden z nich nie umożliwi dostępu do tak obszernych informacji ze względu na ograniczone miejsce ekspozycji. Twoja witryna pomieści o wiele więcej tekstu, obrazów, zdjęć i infografik, niż jakiekolwiek inne formy. Możesz w niej zawrzeć całą swoją ofertę, przedstawić historię swojej firmy i jej pracowników, dzielić się wiedzą na blogu i … co tylko sobie wymyślisz 😉 .
Fakt nr 3 – pozwala na znalezienie Twojej firmy
Dzisiaj konsumenci nie korzystają już z książek telefonicznych czy drukowanych katalogów firm. Jeśli czegoś szukają – to w 99% szukają w internecie. Oczywiście samo posiadanie strony nie gwarantuje Ci, że klienci będą do Ciebie „walić drzwiami i oknami”. Aby strona była widoczna w wyszukiwarce, musisz podjąć szereg działań, które ją zoptymalizują pod kątem SEO.
Zapewnia globalny zasięg? No pewnie, że TAK!
Czy wiesz, co odróżnia tradycyjne formy marketingowe od internetu? Ulotki, plakaty, banery, a nawet reklama w lokalnej prasie zawsze będzie tylko lokalna! Dostęp do sieci natomiast użytkownicy mają z każdego miejsca na świecie (oczywiście pod warunkiem, że w tych miejscach jest internet 😉 ). Nawet, jeśli działasz bardziej lokalnie, możesz trafiać do użytkowników z całej Polski, a nawet sięgnąć dalej! Nawet zagraniczne rynki stoją przed Tobą otworem, jeśli tylko masz taki cel. Strona internetowa pozwala nam robić biznesy z każdym – w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie.
Czy wiesz, że przeciętny polski internauta w wieku 16-64 lata spędza w internecie średnio 6 godzin i 49 minut dziennie? Popatrz tylko, jakie to daje nieograniczone możliwości!
Jest dostępna nawet wtedy, kiedy Ty jesteś zajęty!
Dostęp do Twojej strony jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Niezależnie od tego, czy prowadzisz spotkanie, jesteś na konferencji czy odpoczywasz z rodziną – Twoja strona pracuje dla Ciebie. Użytkownicy nadal mają dostęp do informacji, mogą dokonać zakupu (jeśli prowadzisz sklep internetowy), zarejestrować się na kurs czy wysłać zapytanie. A wyobrażasz sobie pracować non stop?
Dlaczego jeszcze Twoja firma potrzebuje strony internetowej? Zwiększa zaufanie i wiarygodność firmy. Fakt numer 6
Jesteś przedsiębiorcą. Obracasz się zapewne w towarzystwie innych przedsiębiorców. Z kim najczęściej „robisz interesy”? Z tymi, których znasz i którym ufasz, czy z zupełnie obcymi firmami? Z całą pewnością wolisz współpracować z zaufanymi osobami. Tak samo myślą Twoi klienci. Jeśli dasz im się poznać – zwiększysz ich zaufanie względem Twojej marki, uwiarygodnisz ją. Dobrze zaprojektowana, intuicyjna strona internetowa buduje Twój pozytywny wizerunek wśród odbiorców, pomoże przekonać Twoich potencjalnych klientów, że Twoje produkty i usługi są lepsze, niż Twojej konkurencji, że mogą liczyć na coś więcej i że powinni chcieć robić interesy właśnie z Tobą.
Poza stroną bardzo pomocne w zwiększeniu zaufania i zdobyciu lojalnych klientów będą również social media, ale o tym pisaliśmy więcej w artykule Social Media – czym są?
Ułatwia kontakt z Tobą i zachęca do działania. Niezaprzeczalny fakt
Już ustaliliśmy, że strona internetowa jest Twoją wizytówką, a więc tak jak wizytówka umożliwia kontakt z Twoją marką. Jeśli posiadasz dużą firmę, możesz podać numery telefonów i adresy mailowe do konkretnych działów, co ułatwi Twoim klientom dostęp do konkretnych pracowników z odpowiednimi zapytaniami. Możesz również pomyśleć o dodatkowych elementach, jak formularz kontaktowy czy chat, które usprawnią kontakt i go przyspieszą. Natomiast dodanie mapki Google z oznaczonym adresem sprawi, że klienci łatwiej do Ciebie trafią.
Warto pomyśleć o wezwaniach do działania (tzw. CTA) i umieścić je w różnych (ale przemyślanych) miejscach na stronie. Chodzi o takie komunikaty, jak Zadzwoń, Sprawdź portfolio, Dowiedz się więcej itp.
Pozwala Ci poznać Twoich użytkowników
Ile warta jest wiedza na temat tego, czego potrzebują i czego pragną Twoi potencjalni klienci? Podpięcie odpowiednich narzędzi analitycznych umożliwi Ci śledzenie zachowań użytkowników – jakie podstrony odwiedzili, ile czasu na nich spędzili, jakie produkty na Twojej stronie ich interesują, jak trafili na stronę, ich płeć, wiek, lokalizacja. Są to niezwykle cenne informacje, które możesz potem wykorzystać do tworzenia kampanii reklamowych, ale dają Ci też one feedback na temat konstrukcji samej strony – jeśli są wejścia na nią, ale nie kończą się konwersją (zakupem, rejestracją czy telefonem) – oznacza to, że coś jest do zmiany.
Automatyzuje część pracy
Co to oznacza w praktyce? Najczęściej zadawane przez Twoich klientów pytania możesz umieścić w dziale FAQ, w którym to na nie odpowiadasz. Co Ci to da? Tyle, że klienci, poszukując informacji na dany temat, nie będą do Ciebie dzwonić, tylko dowiedzą się tego ze strony. Zaoszczędzi to czas Twój i Twoich pracowników. Możesz umieścić dokumenty do pobrania, wprowadzić rejestrację wizyt przez internet czy umożliwić zakupy przez stronę.
Konkurencja ma już stronę internetową!
Twoja konkurencja depcze Ci po piętach! Z pewnością już pomyślała o stronie internetowej, a to oznacza, że jest o krok przed Tobą. Aby ją przegonić – musisz zrobić to co ona i więcej (lub lepiej!). Wróćmy tutaj do użytkowników, którzy poszukują informacji. Jeśli nie znajdą nic o Tobie lub znajdą niepełne informacje, a Twoja konkurencja będzie miała świetną stronę – to jak myślisz, użytkownicy skorzystają z Twoich usług czy pójdą do niej? Nie pozwól, by wybrali kogoś innego tylko dlatego, że dostali od niego więcej informacji!
Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej? Podsumowanie
W dużym skrócie – dzięki niej nie tracisz okazji biznesowych! Możesz pozyskiwać partnerów, klientów czy kontrahentów nawet, gdy śpisz. Udostępniać wszelkie niezbędne informacje na temat Twojej firmy i Twoich produktów. Dzielić się wiedzą na blogu, jak to robi Antidotum 😉. Pamiętaj jednak, że tworząc marketing swojej firmy nie możesz być w gorącej wodzie kąpany. Kreowanie swojego wizerunku w sieci jest procesem, a jeśli chcesz osiągnąć swoje cele – koniecznie pomyśl o strategii komunikacji marki.