5 najczęściej popełnianych błędów w reklamie na Facebooku

  • 2023-01-19

Prowadzisz biznes, aktywnie działasz w social mediach, ale wciąż nie zainwestowałeś w płatne kampanie i chcesz to zmienić. Próbujesz jednak podejść do tematu rozważnie i przed rozpoczęciem działań szukasz odpowiedzi, jak zrobić to rozsądnie i nie przepalić budżetu. W tym artykule opisujemy 5 najczęściej popełnianych błędów w reklamie na Facebooku. Z tą wiedzą łatwiej Ci będzie zaplanować swój start.

Nie wiesz, do kogo mówisz

Planując rozpoczęcie kampanii reklamowej niezwykle ważne jest, aby określić grupę docelową, do której mają trafić reklamy. Istotne dane, które między innymi należy wziąć pod uwagę, to płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania czy stan cywilny. Dobrze jest opracować idealną personę, która będzie przedstawicielem grupy docelowej. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu persony – zaglądaj na naszego bloga, będzie temu poświęcony oddzielny artykuł. Natomiast o tym, dlaczego powinieneś to zrobić, pisaliśmy w artykule Poradnik początkującego przedsiębiorcy. Jak i gdzie się reklamować?

Targetowanie to ważny etap, którego nie można pominąć. Im więcej czasu poświęcisz na to, by poznać odbiorcę swoich treści, tym masz większe szanse, że reklama, którą wypuścisz do sieci, przyniesie oczekiwane rezultaty.

Zadaj sobie pytanie, jakie korzyści otrzyma klient korzystając z Twoich produktów lub usług. Czy masz coś, co rozwiązuje jakieś jego problemy? Zrozumienie potrzeb potencjalnych klientów to podstawa udanej reklamy.

Jeśli nie wiesz, do kogo mówisz i co chcesz mu zaoferować, to jak chcesz, żeby Cię posłuchał?

Błądzisz bez celu

Cel reklamowy jest równie istotny, co stworzenie persony. Rzadko kiedy klient od razu decyduje się na zakup produktu poprzez aplikację Facebook. Ale jeśli znajdzie w Twojej reklamie coś, co przykuje jego uwagę, wejdzie na profil i zostanie z Tobą na dłużej. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że jeżeli będzie potrzebował produktu, który oferujesz, kupi go właśnie u Ciebie. Cel powinien być mierzalny i konkretnie osadzony w czasie.
Przykładowo celem może być np. pozyskanie 100 nowych obserwujących w ciągu miesiąca. Poniżej zamieszczamy tabelkę, która pojawia się w momencie ustawiania kampanii reklamowej na Facebooku. To Ty ustalasz, co w danym momencie jest dla Ciebie ważne i na czym chcesz się skupić. Dopiero wchodzisz na rynek i chcesz, aby ludzie dowiedzieli się o Twojej marce, a może masz nowy produkt, który pragniesz promować? Zależy Ci na budowaniu zasięgu, czy bardziej na aktywności uczestników Twojego profilu? Dobrze dobrany cel, to połowa sukcesu.

Jeśli nie wiesz, do jakiego portu płyniesz i nie ustawisz kompasu – dotrzesz donikąd, w dodatku przepalając budżet. To poważny błąd, który Cię może wiele kosztować.

widok z sekcji tworzenia kampanii reklamowej Facebook Ads

Jesteś niecierpliwy i nie monitorujesz sytuacji

Na osiągnięcie wymarzonych rezultatów potrzebny jest czas. Nic nie dzieje się od razu. Pamiętaj o tym i daj go Facebookowi, aby mógł działać. Algorytmy tej platformy potrzebują go, żeby osiągnąć wyniki, na których Ci zależy. Jeżeli należysz do tych niecierpliwych, którzy chcą szybko otrzymać odpowiedź, możesz zniechęcić się i uznać, że kampanie nic nie dają.

Pomyśl: czy gdybyś rozdał na ulicy sto ulotek zachęcających do odwiedzenia Twojego sklepu, tego samego dnia przyszłoby do niego 100 nowych klientów? Nim uznasz, że coś nie działa, upewnij się, że miało odpowiednią ilość czasu. Nie oznacza to oczywiście, że masz całkowicie zapomnieć o kampanii. Monitorowanie rezultatów jest konieczne, abyś mógł na bieżąco reagować i wprowadzać zmiany. Zależy Ci przecież na jak najlepszych wynikach, więc trzymanie ręki na pulsie jest wskazane.

Nie dbasz o wrażenia estetyczne

Chyba zgodzisz się ze stwierdzeniem, że w obecnym czasie, kiedy każdy przedsiębiorca może sobie zaplanować kampanię, niezwykle ważne jest to, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Nie wystarczy wypuścić „jakiejś tam” reklamy. Chyba, że chcesz, żeby zginęła w gąszczu innych.  Treści, które są nudne i przedstawione w nieatrakcyjny sposób, szybko zostają zapomniane. Naszą uwagę przykuwa to, co jest estetyczne, inne lub to, co akurat jest w promocji. Szukamy okazji i tego co niepowtarzalne. Ciekawa reklama zwiększa szanse na wyczekiwane przez nas kliknięcia.

Nie dbasz o remarketing

Czy zdarzyło Ci się podczas robienia zakupów w internecie wrzucić produkty do koszyka, po czym wyjść ze strony i nie sfinalizować transakcji? Chyba każdy ma takie doświadczenia, ale o ile jako klienci nie przywiązujemy do tego wagi, o tyle prowadząc swój biznes nie powinniśmy tego bagatelizować. W takich sytuacjach pomocny jest remarketing. To działania, które mają zachęcić tych użytkowników, którzy byli już na Twojej stronie internetowej, do powrotu i zakupu Twojego produktu lub usługi. Jak już wcześniej wspominaliśmy, rzadko kiedy kupujemy od razu po wejściu w reklamę. Często potrzebujemy czasu lub chcemy rozeznać się w cenach konkurencji przed podjęciem ostatecznej decyzji. W tym czasie możemy zapomnieć o stronie, na której byliśmy, a nawet o tym, że szukaliśmy czegoś konkretnego w internecie. Remarketing ma temu zapobiec.  

Bardzo pomocnym w tym temacie narzędziem, które warto sobie zainstalować, jest Facebook Pixel. Dzięki niemu będziesz w stanie zaobserwować, jakie działania podjęli użytkownicy na Twojej stronie. Zobaczysz, jakie podstrony odwiedzili, ile czasu na nich spędzili oraz ile razy opuścili swój koszyk. To ważne, żeby wracać do klientów, którzy już Ciebie odwiedzili. Takie osoby potencjalnie łatwiej skłonić do sfinalizowania transakcji, którą jakiś czas temu rozpoczęli.

Jeśli nie zadbasz o remarketing – możemy Ci zagwarantować, że 95% tych użytkowników już do Ciebie nie powróci.

5 najczęściej popełnianych błędów w reklamie na Facebooku. Podsumowanie

Jeśli czujesz, że brakuje Ci wiedzy lub po prostu nie masz czasu, by wgryźć się w temat – zleć stworzenie kampanii reklamowych profesjonalistom w dziedzinie social mediów, czyli agencji marketingowej. Oni mają ten czas i doświadczenie, którego Ty potrzebujesz, a Ty masz pewność, że błędy w kampaniach reklamowych nie będą Ciebie dotyczyć.

Merytorycznie o marketingu

Marketing nas kręci. Lubimy też o nim pisać, dlatego robimy to często. Zaglądaj na naszego bloga - znajdziesz tu ciekawostki, sztuczki i nowości w marketingu.

Więcej naszych artykułów

ZOBACZ WSZYSTKO
jak tworzyć ciekawe i angażujące treści

Jak tworzyć ciekawe i angażujące treści na media społecznościowe?

Chciałbyś, aby Twoi odbiorcy chętnie do Ciebie zaglądali i klikali w Twoje publikacje? Musisz ich zainteresować!…
CZYTAJ
czym jest viral

Czym jest viral i co Ci może dać?

Wednesday Adams tańczy na balu w długiej czarnej sukni. Jej choreografia trafia w formie krótkiego video…
CZYTAJ
dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?

Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?

Czy wiesz, że… Twoja konkurencja nie śpi i każdego dnia myśli, co zrobić, żeby Cię wyprzedzić?…
CZYTAJ
strategia komunikacji marki antidotum

Strategia komunikacji marki

Czy zwracałeś kiedyś uwagę na to, w jaki sposób komunikujesz się z poszczególnymi osobami? Jak na…
CZYTAJ

WIĘCEJ NASZYCH ARTYKUŁÓW

ZOBACZ WSZYSTKO

Zostaw Komentarz